بررسی عوارض ایمپلنت دندان

آیا عوارض ایمپلنت دندان را می دانید؟ بعد از عمل جراحی ایمپلنت، چه عوارض و مشکلاتی ممکن است برای فرد رخ دهد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از عوارض شایع پس از عمل جراحی ایمپلنت بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با عوارض ایمپلنت دندان همراه ما باشید.

عوارض ایمپلنت دندان

آشنایی با عوارض ایمپلنت‌دندان

همان طور که می دانید ایمپلنت دندان یکی از روش های محبوب برای جایگزین کردن جای خالی دندان ها محسوب می شود. البته شیوه های دیگری نیز برای پر کردن جای خالی دندان ها وجود دارد. روش جراحی ایمپلنت همانند سایر روش های درمانی در دندانپزشکی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. که در این مقاله می خواهیم به معرفی تعدادی از عوارض ایمپلنت بپردازیم.

کبودی : از عوارض شایع پس از جراحی ایمپلنت می توان به کبودی اشاره کرد.

خرید همکارت

تورم لثه و حتی صورت : پس از عمل جراحی ایمپلنت دندان، ممکن است تورم لثه و حتی صورت رخ دهد. در این مواقع می توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.

لق شدن دندان های کناری : پس از جراحی ایمپلنت در بعضی از افراد عوارض لق شدن دندان های کناری مشاهده می شود. در برخی موارد این عوارض موقتی بوده و به مرور زمان با جوش خوردن ایمپلنت به فک استخوان شخص، مشکل لق بودن دندان های کناری نیز رفع خواهد شد.

بروز عفونت : از دیگر عوارض‌ایمپلنت برای دندان را می توان احتمال بروز عفونت دانست. البته شایان ذکر است که موارد مختلفی هم چون استعمال دخانیات، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و … می توانند احتمال بروز عفونت پس از عمل جراحی ایمپلنت را افزایش دهند.

ایجاد حساسیت و آلرژی : با توجه به این که در ساخت ایمپلنت معمولا از ماده ای به نام تیتانیوم استفاده می شود، ایمپلنت می تواند باعث بروز حساسیت و آلرژی در فرد شود.

برای دریافت خدمات دندانپزشکی با تخفیف ویژه حتما به وب سایت همکارت مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *