ارتودنسی متحرک چیست ؟

شاید اسم ارتودنسی‌متحرک به گوشتان خورده باشد و این سوال برایتان پیش آمده باشد که به راستی ارتودنسی‌متحرک به چه معناست؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی ارتودنسی دندان متحرک بپردازیم. اگر شما هم می خواهید اطلاعات بیشتری در این باره کسب نمایید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی‌متحرک همان طور که از نامش پیداست امکان خارج کردن آن از دهان وجود دارد و متحرک است. به عبارت دیگر به دستگاهی گفته می شود که می توانید آن را از دهان خود بیرون بیاورید. ارتودنسی های متحرک بر خلاف ارتودنسی های ثبات به دندان های شما چسبانده نمی شوند. این مورد را می توان از مهم ترین تفاوت های ارتودنسی های‌متحرک با سایر ارتودنسی های دندان دانست. ارتودنسی‌دندان متحرک را متناسب با سایز دهان فرد می سازند. این نوع از ارتودنسی ها وسیله هایی کارآمد در جهت نظم بخشیدن به دندان ها به شمار می روند. توجه داشته باشید که برای انتخاب نوع ارتودنسی همواره لازم است تا با دندانپزشک متخصص مشورت نمایید. پزشک پس از انجام معاینات دقیق این تصمیم را خواهد گرفت که بهترین نوع ارتودنسی برای دندان های شما کدام است.

رسیدگی به دندان هاارتودنسی متحرک به چند دسته تقسیم بندی می شود ؟

تا به این جا با تعریف ساده از ارتودنسی‌متحرک آشنا شدیم. حال ممکن است این سوال پیش بیاید که ارتودنسی‌های متحرک به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟ در یک کلام می توان گفت که ارتودنسی دندان متحرک به دو دسته ی مجزا تقسیم می شود. دسته ی اول را می توان آن نوع از ارتودنسی های متحرک دانست که متناسب با حرکت های ساده ی دندانی طراحی می شوند. از دسته ی دوم ارتودنسی‌های متحرک دندان برای حرکت دادن فک بالا و یا فک پایین استفاده می شود. برای دریافت خدمات دندانپزشکی با تخفیف ویژه تنها کافیست به وب سایت همکارت مراجعه نمایید.

هزینه دندانپزشکی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *