آشنایی با قسمت‌های مختلف ایمپلنت

قسمت های مختلف ایمپلنت را می شناسید؟ ایمپلنت دندان از چه بخش هایی تشکیل شده است؟ در روش ایمپلنت دندان با کمک جراحی در واقع فلز ایمپلنت درون استخوان لثه قرار داده می شود. سپس دندانپزشک برای جایگزین کردن دندان از دست رفته با کمک پروتزهای دندانی به روکش آن دندان می پردازند. در ادامه قصد داریم به معرفی قسمت های مختلف ایمپلنت بپردازیم.

قسمت های مختلف ایمپلنت

معرفی قسمت های مختلف ایمپلنت :

فیکسچر : یکی از مهم ترین قسمت های مختلف ایمپلنت، فیکسچر نام دارد. به وسیله ای شبیه پیچ که در استخوان فک قرار داده می شود، در واقع فیکسچر گفته می شود. برای ساخت جنس فیکسچر معمولا از تیتانیوم استفاده می شود. این بخش از ایمپلنت در زیر لثه جای می گیرد. از مهم ترین ویژگی های فلز تیتانیوم می توان به استحکام بالا و سازگاری با بدن انسان اشاره کرد.

انتخاب هر ایرانی کارت تخفیف دندانپزشکیاباتمنت : از دیگر اجزای ایمپلنت می توان به اباتمنت اشاره کرد. به رابط بین فیکسچر که در لثه قرار می گیرد و تاج ایمپلنت، اباتمنت گفته می شود. برای آن که ایمپلنت دندان کاملا شبیه دندان واقعی باشد، به بخش اباتمنت نیاز خواهیم داشت. این قسمت از ایمپلنت در واقع پیچ های کوتاهی هستند که در بالای لثه قرار می گیرند.

پروتز : این قسمت از ایمپلنت دقیقا مشابه دندان واقعی به نظر می رسد. عملکرد پروتز به عنوان یکی از بخش های اصلی در ایمپلنت دندان، شباهت زیادی به تاج دندان های واقعی دارد. در ساخت پروتز های ایمپلنت از مواد اولیه متفاوتی استفاده می شود. پرسلن و سرامیک از جمله مواد پرکاربرد در ساخت پروتز ایمپلنت دندان محسوب می شوند.

هزینه دندانپزشکیبرای دریافت خدمات دندانپزشکی مختلف از جمله ایمپلنت، عصب کشی و … با تخفیف ویژه پیشنهاد می کنیم به سایت همکارت مراجعه نمایید. پشتیبان های ما پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *