با استفاده از کارت اعتباری همکارت می توانید از بهترین خدمات فیلم برداری و عکاسی استفاده کنید.

انواع سبک های عکاسی

بسیاری از عکاس‌ها، به ژانرهای مختلف عکاسی علاقه‌مند هستند و سعی می‌کنند با انواع ژانرهای عکس‌برداری آشنا شوند تا بتوانند بهترین سبک را برای کار خود انتخاب کنند. این هنر که به خلاقیت بالایی نیاز دارد، می‌تواند در موارد مختلف بسیار تاثیرگذار باشد. در رشته عکاسی سبک‌های بسیار زیادی وجود دارد که با هرکدام می‌توان عکس‌های بسیار ماندگاری ثبت کرد.

هرچیزی که به آن علاقه‌مند هستید، از مردم، ورزش، حیوانات، غذا و… نوعی ژانر عکاسی مخصوص به خود را دارد. آشنایی با انواع ژانرهای عکس‌برداری می‌تواند به شما در درک بهتر این هنر نیز کمک کند و حتی ممکن است الهام بخش ژانر جدیدی در عکاسی باشد. اگرچه این ژانرها آنقدر گسترده هستند که در این مطلب نمی‌توان همه آن‌ها را معرفی کرد، اما در ادامه‌ی این مقاله از پونیشا، چند نمونه از مهم‌ترین انواع سبک‌های عکاسی را به شما معرفی می‌کنیم.

Vlogger records a video of fresh fruit recipe Premium Photo

عکاسی تبلیغاتی یا تجاری

عکاسی تبلیغاتی یکی از ژانرهای مهم عکاسی است. این سبک تشابه زیادی با عکاسی صنعتی دارد که باعث می‌شود برخی از افراد آن‌ها را مانند هم بدانند. اما سوال این جاست که عکاسی تبلیغاتی چیست؟

در زندگی روزمره، هر جا که می‌رویم با عکاسی احاطه شده‌ایم. بیلبوردها، تابلوهای خیابانی، آگهی‌های مجلات، حتی در جیب‌ها و در گوشی‌های هوشمندمان! به طور کلی عکاسی تجاری یا تبلیغاتی، سبکی است که سعی می‌کند یک داستان بیان کند، یک محصول یا برند را تبلیغ کند و بهترین ویژگی‌های آن را به نمایش بگذارد. عکاسی تبلیغاتی می‌تواند شامل طیف وسیعی از موضوعات مانند عکاسی خیابانی، سبک زندگی، مد و یا عکاسی محصول باشد. هنرمندان می‌توانند در این حوزه به صورت فریلنسر و یا برای شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی کار کنند. به صورت کلی در عکاسی تبلیغاتی ممکن است یک روز برای یک کمپین چای، و یک روز دیگر برای رستوران و یا یک کفش فروشی عکاسی کنید.

White desk with a professional camera and accessoires Free Photo

عکاسی خبری

در مناطق جنگی، گردهمایی‌های سیاسی، بلایای طبیعی یا جشن‌های اجتماعی، عکاسان خبری، با هنر خود اخبار فوری را پوشش می‌دهند. روزنامه‌ها، مجلات و نشریات آنلاین، همگی به عکس‌های ثابت برای بیان داستان‌هایشان نیاز دارند. عکاسی خبری یا فوتوژورنالیسم که تا حدودی به عکاسی رویداد نیز شباهت دارد، یکی از انواع عکاسی مستند است و هدف یک عکاس خبری، ثبت وقایع در حین وقوع آنهاست. اکثر عکس‌های خبری از وقایع و تا حد امکان بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران گرفته می‌شود. این عکس‌ها اتفاقاتی را که در سرتاسر جهان در حال رخ دادن است، روایت می‌کنند.

همچنین جالب است بدانید که عکاسی خبری جزو آن دسته از ژانرهایی است که در آن، بی‌نقص بودن تصویر اهمیت آنچنانی ندارد، بلکه مهم این است که عکس، به خوبی داستان و واقعه را نمایش دهد.

Smiley journalist filming Free Photo

عکاسی هنری

از بین انواع عکاسی، تقریباً می‌توان گفت این سبک بدون قاعده است. در یک کلام، در عکاسی فاین آرت یا هنری، عکاسان هنرهای زیبا خلق می‌کنند. آن‌ها آثار خود را در گالری‌ها و نمایشگاه‌های هنری به نمایش می‌گذارند و عموماً یک محصول چاپ شده با قاب را به مشتریان خود می‌فروشند. عکاسی فاین آرت می‌تواند از هر موضوعی باشد، اما هنرمندان منظره و پرتره احتمالاً رایج‌ترین آنها هستند.

Concentrated afro american man taking photo on digital camera Free Photo

عکاسی عروسی

عکاسی عروسی به طور کلی در دسته عکاسی رویداد قرار می‌گیرد. بسیاری از مردم هیچ‌گاه به سراغ عکاسی حرفه‌ای نمی‌روند مگر برای یک بار؛ عکاسی عروسی! تقریباً تمام افراد برای یکی از مهم‌ترین روزهای زندگی خود عکاس و فیلم‌بردار استخدام می‌کنند. عکاسی عروسی معمولاً یک حرفه هیجان انگیز است زیرا در بسیاری از لحظات باید در اولین تلاش خود بهترین عکس را بگیرید و شانس دومی نصیب شما نمی‌شود. ثبت لحظه‌ها به صورت طبیعی در هیاهوی عروسی کار آسانی نیست و عکاس باید آمادگی عکس برداری در هر فضایی، مانند یک روز آفتابی یا خانه‌ای کم نور برای پذیرایی را داشته باشد. بسیاری از عکاسان مبتدی کار خود را از عکس‌برداری عروسی شروع می‌کنند زیرا درآمد خوبی دارد؛ اما این اصلاً به معنی آسان بودن کار نیست.

Brides wedding shoes with wedding bouquet Free Photo

برای ثبت نام و دریافت فوری همکارت اینجا کلیک کنید.

 

در زیر لیست منتخبین همکارت در زمینه عکاسی و فیلمبرداری را می‌بینید.

ردیف شهر تعداد اقساط پیش پرداخت تلفن آدرس نام مركز
۱ تهران ۱۰ ۰ ۰۲۱-۳۳۲۰۲۹۵۷ افسریه- بلوار خاتم الانبیا- خیابان شهید تقاضایی- پلاک ۱۴۰ آتلیه دنیای آرزوها
۲ کرج ۶ ۴۰٪ ۰۹۲۱۳۱۷۸۵۷۵ سه راه رجایی شهر، کارمندان شمالی، نبش دوم شرقی، پلاک ۲۶ خدمات عکاسی و فیلمبرداری ملهم

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *