انتقال پول از کارت اعتباری

امروزه یکی از مسائلی که برای صاحبان کارت های اعتباری مطرح است، انتقال پول از کارت اعتباری می باشد. در گذشته به دلیل عدم وجود کارت های اعتباری افراد می بایست مراحل بسیار زیادی را جهت دریافت وام یا خرید قسطی کالا های مورد نیاز خود طی می نمودند. اما امروزه شرایط تغییر کرده است.

با وجود کارت های اعتباری، تمامی افراد می توانند تمامی کالا های مورد نیاز خود را به صورت اقساطی با بهترین و آسان ترین شرایط خریداری نمایند. بسیاری از افراد برای خدمات درمانی و تسهیلات خرید، نیاز به انتقال پول از کارت اعتباری را دارند. در گذشته های نزدیک این امر غیر ممکن بود. اما امروزه متخصصان شرایطی را قرار دادند تا افراد بتوانند اعتبار درون کارت های اعتباری را به حساب های دیگر انتقال دهند.

 

آیا انتقال پول از کارت اعتباری مقدور است؟

خیر،بسیاری از افراد فکر می کنند می توانند با دریافت این کارت، مبلغ داخل آن را به حساب دیگر خود واریز نمایند و آن را برای آینده خود پس انداز نمایند. اما به این صورت نیست؛ کارت های اعتباری دارای ضوابط هایی هستند که خارج از چارچوب آن ها، استفاده از کارت اعتباری غیر ممکن است. یکی از ضوابط های کارت اعتباری، انتقال پول به حساب دیگران می باشد.

البته فراموش نکنید که اگر افراد بخواهند مبلغی از کارت اعتباری به حساب بانکی خود واریز نمایند، با مشکل مواجه می شوند چرا که این امر غیر ممکن است. البته لازم به ذکر است که اگر اعتبار درون  کارت های اعتباری را به حساب فرد دیگری واریز نمایید و از حساب او مبلغ را به کارت بانکی خود منتقل نمایید، تخلف محسوب می شود و سریعا حساب بانکی و کارت اعتباری شما دچار انسداد می شود.

نحوه انتقال پول از کارت اعتباری

همان طور که در بخش قبل به آن اشاره شد، برای انتقال هزینه از کارت اعتباری شرایط و ضوابط هایی وجود دارد، که می بایست به آن ها عمل شود. برای مثال ، خدمات درمانی و تسهیلات خرید، می بایست مشخصات کارت خودرا به مشترک داده و پس از گذشت چند دقیقه، یک رمز یکبار مصرف به شماره همراه خود ارسال می گردد. پس از آن، شما می توانید طبق سقف تعیین شده، برای انتقال پول از کارت اعتباری خود به حساب دیگری اقدام نمایید.

 

روش های انتقال پول از کارت های اعتباری 

 

روش های انتقال پول از کارت های اعتباری

برای انتقال وجه پس از دریافت تاییدیه توسط کارشناسان همکارت از کارت اعتباری، می توانید به دو روش اقدام کنید. در بسیاری از مواقع، فروشندگان کالا های دست دوم،  برای کسب و کار خود کارتخوان های سیار دارند. شما می توانید با رمزی که از طریق کارشناسان برای شما ارسال می گردد، برای انتقال وجه از کارت اعتباری از طریق دستگاه کارتخوان اقدام نمایید. لازم به ذکر است که اگر از رمز های قبلی کارت اعتباری خود استفاده نمایید، به مشکل برخورد می کنید.  به همین دلیل، فقط و فقط می بایست از رمز یک بار مصرفی که از طریق وب سایت برای شما ارسال می گردد استفاده نمایید.

یکی دیگر از روش های انتقال پول از کارت اعتباری، استفاده از دستگاه های عابر بانک می باشد. خوشبختانه امروزه در سراسر کشور دستگاه های عابر بانک بسیار زیادی وجود دارند تا افراد بتوانند تمامی امور مالی خود را به آسودگی انجام دهند. پس از دریافت تاییدیه و رمز یک بار مصرف کارت اعتباری، می توانید آن را درون دستگاه عابر بانک قرار دهید و مبلغ تعیین شده را به حساب فروشنده کالا واریز نمایید. لازم به ذکر است که در زمان حضور کارت اعتباری درون دستگاه عابر بانک، گزینه برداشت وجه حذف می گردد.

معایب انتقال پول از کارت اعتباری 

معایب انتقال پول از کارت اعتباری

یکی از رایج ترین معایب انتقال وجه از کارت های اعتباری، اتلاف وقت و زمان می باشد. همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، برای انتقال پول از کارت های اعتباری می بایست چندین دقیقه صبر کنید تا بتوانید تاییدیه را از طرف کارشناسان دریافت نمایید و برای انتقال پول اقدام کنید. علاوه بر آن در برخی از موارد  درخواست انتقال وجه شما از طرف کارشناسان رد می شود.

یکی دیگر از معایب انتقال وجه از کارت های اعتباری، نیاز ضروری به اینترنت می باشد. برای پر کردن فرم درخواست انتقال وجه در وب سایت همکارت، نیاز به اینترنت دارید تا بتوانید فرم را ارسال و جواب را به همراه رمز یک بار مصرف دریافت نمایید. لازم به ذکر است که اگر اینترنت یا تلفن همراه هوشمند همراه خود نداشته باشید، نمی توانید این کار را انجام دهید. البته خوشبختانه امروزه کارشناسان همکارت در تلاشند تا با ساخت کد های دستوری، این مشکل را برطرف سازند.

 

با این حال کارت های اعتباری از مزایای فراوانی برخوردار هستند. اما انتقال پول از کارت اعتباری کمی دشوار است. پیشنهاد می شود پیش از خرید از افراد متفرقه، اینترنت تلفن همراه خود را چک کنید تا در حین پر کردن فرم دیجیتال و ارسال درخواست به کارشناسان همکارت با مشکل رو به رو نشوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *