در حال حاضر با توجه به اوضاع اقتصادی و افزایش هزینه‌های دندانپزشکی، پیدا کردن راهی برای کاهش هزینه‌ها حائز اهمیت می‌باشد. کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت این امکان را فراهم می‌نماید که مشتریان با کمترین قیمت، بهترین خدمات دندانپزشکی را دریافت کنند.

خدمات دندانپزشکی قابل استفاده با کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت :

خدمات دندانپزشکی بسیار متنوع اند و بیشتر آنها تحت پوشش بیمه نمی­باشند‌.

در این راستا کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت سعی دارد با پوشش خدمات دندانپزشکی گوناگون و اعمال تخفیفات مناسب، این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورد که عالی­ترین خدمات دندانپزشکی را در معتبرترین مراکز و با نازل‌تریت قیمت دریافت نمایند.

از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی که با استفاده از کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت قادر هستید از آنها بهره ببرید عبارتند از روکش دندان، ایمپلنت، ارتودنسی، لمینت و کامپوزیت.

روکش‌های دندانی :

روکش دندانروکش دندان

روکش‌های دندانی در حقیقت همان دندان مصنوعی هستند و زمانی به کار می­روند که دیواره‌ی دندان شکسته باشد یا خود دندان در اثر پوسیدگی تحلیل رفته باشد.

از روکش‌های دندانی در مواقعی که بر اثر عصب‌کشی دندان تضعیف شده و ریسک شکستن آن بالا می‌باشد هم استفاده می‌گردد‌.

علاوه بر این از روکش‌های دندانی پس از ایمپلنت نیز استفاده می‌شود.

 برای روکش کردن دندان نخست بایستی ریشه‌ی دندان به دقت بررسی شود.

‌ اغلب دندانی که قرار است روکش شود، ابتدا بایستی عصب کشی شود.

کارت تخفیف چیست؟ پس از عصب کشی نوعی پست فلزی برای تقویت استحکام ریشه درون لثه قرار داده می‌شود. بخشی از این پست بیرون لثه قرار دارد و روکش بر روی آن نصب خواهد شد.

پس از قرار دادن پست نوبت تراش و قالب‌گیری است‌. در مرحله‌ی بعد بر اساس قالب به دست آمده و رنگ مناسب با دندان‌های بیمار روکش مناسب ساخته می‌شود.

معمولا برای چسباندن روکش روی پست از چسب مخصوص استفاده می‌شود.

هزینه‌ی روکش دندان به عوامل زیادی وابسته است. به علت هزینه‌ی زیاد مواد باکیفیت و تکنیک‌های جدیدی که در ساخت روکش استفاده می‌شود معمولا روکش دندان هزینه‌ی بالایی دارد.

با استفاده از کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت به راحتی میتوان هزینه‌های روکش دندان را کاهش داد.

ایمپلنت دندان‌‌ها :

ایمپلنتایمپلنت

ایمپلنت یکی از روش‌های جدید و پرطرفدار است. ایمپلنت در حقیقت نوعی پایه‌ی تیتانیومی می‌باشد و داخل استخوان فک قرار داده می­شود و سپس روکش دندانی به آن متصل می­شود.

از ویژگی‌های خوب ایمپلنت ها میتوان به عدم نیاز به تراش دادن دندان‌های مجاور، ظاهری طبیعی، احساس راحتی هنگام صحبت کردن، پایداری و دوام بالا، سهولت در خوردن و آشامیدن اشاره نمود‌.

البته ممکن است مدتی پس از ایمپلنت لثه‌ها کمی حساس شوند و گاهی احساس درد و سوزش داشته باشید. اما این اتفاق نرمال است و رفع خواهد گشت.

ایمپلنت دندان‌ها هیچ محدودیتی ندارد و خانم‌هایی که بالای ۱۶ سال و آقایانی که بالای ۱۸ سال دارند، قادر هستند کاشت دندان انجام دهند.

 ایمپلنت دندان به این ترتیب انجام می­شود که ابتدا  دندان پوسیده با استفاده از روش‌های جراحی کشیده می‌شود.

ایمپلنت اقساطیسپس در صورت نیاز پودر استخوان درون فک قرار داده می‌شود.

پس از مدتی ابتدا ایمپلنت و سپس روکش در جای خود قرار می‌گیرند.

هزینه‌ی ایمپلنت نیز تحت تاثیر عوامل گوناگونی است‌. جنس و برند ایمپلنت، گارانتی ایمپلنت، هزینه‌های لابراتوار و تبحر دندانپزشک از جمله عوامل تعیین‌کننده‌ی هزینه‌ی ایمپلنت دندان می‌باشند.

اما در حالت کلی ایمپلنت دندان در مقایسه با دیگر خدمات دندانپزشکی هزینه‌ی بالایی دارد و تعداد زیادی از بیماران توانایی پرداخت آن را ندارند.

با کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت دیگر نیازی نیست نگران هزینه‌ی بالای ایمپلنت دندانی باشید.

ارتودنسی :

ارتودنسیارتودنسی

پس از رویش دندان‌های دائمی بعضی افراد دچار مشکلات مختلفی مثل مرتب نبودن دندان‌ها، فاصله دار بودن دندان‌ها و .‌.. می‌شوند.

ارتودنسی نوعی تخصص در دندانپزشکی است که از آن برای رفع فواصل دندانی زیاد، مرتب نمودن دندان‌های کج، اصلاح تیپ دندان‌ها، رفع مشکلات گفتاری یا جویدن، رفع مشکل ساییدگی دندان‌ها و برطرف کردن مشکلات مرتبط با بایت دندان‌ها استفاده می‌شود.

اغلب در ارتودنسی دندان‌ها از براکت، سیم و بند استفاده می‌شود.

براکت‌ها در جلوی دندان‌ها قرار می‌گیرند، اما بندها  مثل یک حلقه اطراف دندان تثبیت می‌شوند و در حقیقت در نقش لنگر بریس‌ها هستند. سیم‌ها هم از درون براکت‌ها می‌گذرند و به باندها وصل می‌شوند‌.

معرفی چند کارت تخفیف خوبسیم‌ها سبب تغییر دندان‌ها و بهبود وضعیت آنها می‌شوند.

دیگر اقداماتی که یک متخصص ارتودنسی برای محافظت یا مراقبت از دندان‌ها استفاده می‌کند عبارتند از فضا نگه‌دارنده‌های ثابت و متحرک، ابزار ثابت ویژه، ابزار ارتودنسی متحرک مثل الاینرها یا هدگیرها.

کسانی‌ که دندان‌های نامنظمی دارند، یا دندان‌هایشان با فاصله زیاد از هم قرار گرفته اند و یا وضعیت دندان‌ها و فک طبیعی نیست بایستی به یک متخصص مراجعه نمایند.

هزینه‌ی نهایی ارتودنسی با در نظر گرفتن عواملی نظیر طول درمان، روند درمان، کیفیت مواد مصرفی تعیین می‌شود.

برای کسانی که مشکلاتی مثل کجی دندان‌ها و یا فاصله‌ی بین دندانی دارند مراجعه به متخصص ارتودنسی ضروری است.

این افراد برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ارتودنسی می‌توانند از کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت استفاده کنند.

کامپوزیت ‌دندان:

کامپوزیت دندانکامپوزیت دندان

یکی از خدمات دندانپزشکی که در حال حاضر با استقبال فراوانی مواجه شده کامپوزیت دندان می‌باشد.

کامپوزیت در حقیقت همان ترکیبی می­باشد که برای ترمیم دندان‌ها به کار می‌رود. ماده‌ی کامپوزیت حالت خمیری داشته و رنگی مشابه رنگ دندان‌ها دارد.

لایه‌ی بسیار ظریفی از کامپوزیت روی دندان قرار داده می‌شود و مراحل شکل دادن آن انجام می‌شود. پس از قرارگیری و شکل دادن کامپوزیت، با کمک  نور آبی آن را سخت می‌نمایند.

کامپوزیت‌ها انواع گوناگونی دارند. کامپوزیت هیبرید، کامپوزیت نانوفیلد، کامپوزیت میکروفیلد و ونیرها جزو رایج‌ترین انواع کامپوزیت‌ها هستند.

کاربرد کامپوزیت‌ها با هم تفاوت دارد. برای مثال در دندان‌های خلفی کامپوزیت هیبرید و در دندان‌های پیشین کامپوزیت میکروفیلد مورد مصرف هستند.

همه‌ی مواد کامپوزیتی طیف رنگی متنوعی دارند تا با انواع دندان‌ها سازگار باشند.

رسیدگی به دندان هامعمولا از کامپوزیت برای شکل دادن به دندان‌ها، رفع فواصل دندانی، تغییر رنگ دندان‌ها و رفع بی‌نظمی‌های جزئی استفاده می‌شود.

یکی از مزایای کامپوزیت کردن دندان‌ها میتوان به عدم تراش خوردن دندان­ها اشاره کرد.

همچنین در صورت عدم پوسیدگی معمولا داروی بی‌حسی تزریق نمی‌شود.

احتمال دارد کامپوزیت‌ها با گذر زمان و بر اثر تماس با مواد غذایی تغییر رنگ بدهند.

هزینه‌ی کامپوزیت دندان به عواملی مثل برند و کیفیت مواد مصرفی، تعداد دندان‌ها و تخصص دندانپزشک بستگی دارد.

برای کاهش هزینه‌ی کامپوزیت دندان، کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت راه‌حل هوشمندانه‌ای است.

لمینت:

لمینت دندانلمینت دندان

لمینت دندان برای افرادی که به دنبال دندان هایی خوش فرم و درخشان  می باشند مناسب است.

لمینت دندان در حقیقت  موادی هستند که در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی وجود دارند. پس از لمینت، دندان های شما زیبا و مرتب و سفید خواهند شد‌.

معمولاً برای اتصال لمینت دندان بر روی دندان‌ها، لایه از دندان ها را تراش می دهند تا  قسمت­های تیره به طور کامل از روی دندان حذف شوند، سپس لمینت روی دندان نصب می‌شود.

لمینت های سرامیکی لایه‌های نازک و سرامیکی هستند که ضخامتی ۵ تا ۶ میلیمتری دارند و توسط باندهای مخصوصی روی دندان چسبانده می شوند.

لمینت‌های کامپوزیتی دوام بالاتری دارند و نور را منعکس می کرده و موجب زیبایی دندان‌ها می‌شود‌.

یک نکته مهم در رابطه با لمینت سرامیکی  احتمال پایین بروز لکه در آنهاست.

از لحاظ ظاهری  لمینت های سرامیکی راه‌حل‌های بهتری هستند. البته اگر به دنبال راهی برای کاهش لمینت دندان هستید می‌توانید از کامپوزیت کردن به جای لمینت استفاده نمایید.

معرفی چند کارت تخفیف خوباز لمینت های سرامیکی برای رفع فواصل دندانی، رفع به هم ریختگی های دندان ها، برطرف کردن مشکلات دندانی و تغییر رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود.

لمینت­های سرامیکی بسیار حساس هستند و ممکن است دچار شکستگی ‌شوند.

به ‌طور متوسط لمینت­های سرامیکی عمری نزدیک ۱۰ سال دارند و پس از گذشت این مدت بایستی آنها را تعویض کرد.

به علت این که برای لمینت دندان بایستی سطح دندان تراش بخورد امکان دارد دندان پس از لمینت  حساس تر شود.

 به طور دقیق نمی توان قیمت لمینت دندان را تعیین کرد.

اما به طور معمول قیمت لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت­ها بیشتر است و به عوامل گوناگونی مثل جنس و برند لمینت و تخصص دندانپزشک مربوطه دارد.

برای کاهش هزینه های لمینت دندان  استفاده از کارت تخفیف دندانپزشکی همکارت راهکار هوشمندانه‌ای است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *